"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Sunday, December 5, 2010

~Harus Kau mengerti CINTA~

malam nie aq nak try buat nukilan dari rasa hati ku sendiri..endak tau la hebat atau tak..semua nie xda kaitan sama ada yang hidup atau pun yang mati (ceh bunyi macam nak buat filem plak..hahahaha)......pada yang terasa atau yang rasa ia benar..maka kita punya naluri yang agak sama...hehehe..adehhh aq da melebih2 da nie..kikiiiiiki...

CINTA
HARUS KAU MENGERTI CINTA

CINTA bagi ku adalah aneh dan sukar tuk d'fahami dan d'tafsir (korang mcm mn?)..datangnya cinta tue bukan d'paksa-paksa..ia datang sendiri..tapi bila CINTA itu pergi pasti bukan dengan kerelaan kita (betul kan!! mn ada orang nak hilang cinta...) Namun CINTA tue pada ku penuh dengan kasih sayang dan kemesraan..sebabnya CINTA perlu d'belai MANJA dengan penuh kelembutan tuk dapatkan kebahagian...namun jika CINTA d'kasari pasti perpisahan akan berlaku (kan..kan)..

Kadang2 aq, kita dan meraka lupa bahawa CINTA merupakan syarat berlangsungnya sebuah perkhawinan..tanpa CINTA mungkin d'ibaratkan seperti perkahwinan itu mati ya seperti sebuah rumah yang mewah tanpa penghuni..(betulkah apa ku bebel nie?? huhuhu)

Aq pern terpikir..d'saat kita kehilangan baru la kita menyedarinya..d'saat kita terluka tentang CINTA baru kita rasa sakit, perit dan mengerti ertinya..dan paling penting..bila kita rasa rindu yang sangat-sangat mendalam..ulang sebut SANGAT MENDALAM baru la kita tahu seberapa besar makna dan beertinya seseorang itu pada kita....(ya aq merasainya).

CINTA
jika kita memiliki CINTA, kita tak akan memerlukan sesuatu pun yang lain
NAMUN
jika kita tidak mempunyai CINTA, apa pu yang lain kita miliki tidak akan banyak ertinya

perna korang pikir..jika kita kehilangan cinta..apa alasan yang kita d'beri? perna ke korang tanya kenapa semua tue berlaku? pastikan bertanya kan..tapi korang kene ingat..jika DIA telah mengambil sesuatu dari kita.pasti DIA akan mengantikan dengan sesuatu yang lebih baik dari apa yang kita hilang....(macam kenak2 kan pada kamu)..

Dikatakan mcm nie..klu CINTA tue sebuah pengorbanan..kenapa pengorbanan tue bukan noktah pada sebuah CINTA?..klu derita tue sebuah harga pada CINTA, kenapa CINTA tue sukar d'miliki atau d'perolehi (macam cinta tue d'jual la maksudnya)..aq perna dengar tentang ayat nie.."CINTA UMPAMA KOTA KRISTAL, INDAH DIPENGLIHATAN, DERITA DIPERASAAN"...renung2kan..selamat beramal...

p/s: awak.ayat nie tuk awak tau..cinta tidak berupa tatapan satu sama lain, tetapi memandang le luar bersama ke arahyang sama..adakah kita pandang ke arah 1 matlamat? semoga ia sama..amin

2 Sudah Luah:

Anonymous said...

CINTA.,

Bilang bapa budi
CINdolok
na
TApei..

Bilang mamak budi...
Cerita
Indah
Namun
Tiada
Arti

bilang abang budi....
Cinta
Itu
Nikmat
Tapi
Awas.

Aku Bah Nie Imah said...

hehehe...so nice your kata2..i like this..