"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Wednesday, December 8, 2010

~cinta SAYANG suka MINAT~

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

p/s: semoga awk paham dengan semua nie...ok kah dengan kata2 ini...? "Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…"

8 Sudah Luah:

Redbloodsnow said...

Off topik. ima cyunk. akak ade special entry utk ko dik :) check it out at -->> http://princessredbloodsnow.blogspot.com/2010/12/terharu-bila-kunjungan-zie-dihargai.html

QueenImah said...

tq kak zie...terharu la bab akk buat entry tuk ima..huhuhu.....bangga sangat

Mrs. Cuppycake said...

Ima, hani jumpa blog ni dari kak zie :)

Nice entry, suke!

QueenImah said...

tq hani.....^_^

Anonymous said...

blog apa tu. Bg jg aku join bah.. Taulah kan Aq ni tak tau Sangat ttg blog. Mana tau aq leh concang dan timba ilmu..

Imah... Kasik kenal bah jg aq dgn kakak mu 1 ni.

QueenImah said...

e2 entry khas tuk ima..lalalala..
nak kenal ek...tegur la sendiri

Anonymous said...

nanti keteguran pula kalau aq tegur sendiri.. Ndak dpt dia dengar.. Dari td lg aku tegur. Dia diam jak. Ndak dengar kalik dia.penat dah aku tegur.siap teriak lg. Tetap jg senyap.

QueenImah said...

pandai2 la cr jalan..klu nak tegur dia