"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Tuesday, December 7, 2010

~NAKAL vs NAKAL~

NAKAL..pasti ada yang pikir tentang keburukan je kan..yer la da nama nakal juga kan..hehehe..tapi tahukan kamu erti d'sebalik perkataan NAKAL tue..cewahhh ayat ku mcm nak tafsir ape je kan....

kenapa ima timbulkan NAKAL vs NAKAL nie..sebab tadi ima ada terbaca status kawan tentang NAKAL nie..ima pun terpikir..ada juga benarnya tafsiran dia tentang perkataan NAKAL nie...rupanya ada juga NAKAL nie dalam baik ya..hehehehe..


N
-nawaitu hidup


A-akal sempurna

K-kiblat yg satu

A-allah yg disembah

L-lamgit dan bumi.....

ITU PERGERTIAN NAKAL TAPI DI SALAH ERTI KAN MENJADI:

N-nafsu

A-akal yg pendek

K-kejahatan

A-amalan yg buruk

L-lemah kerana syaitan

renungkan la wahai semua pentafsir NAKAL..adakah nie kebetulan atau kebenaran yang betulleh ayat ku nie mcm mn..hehehe..yang pasti semoga semua NAKAL yang baik2 je k....amin

p/s: awak boleh NAKAL tp jangan la NAKAL plak..hehehe

15 Sudah Luah:

I.e.R.a said...

^^..

QueenImah said...

kikiki...^_^

Anonymous said...

bilang bapa budi.....
BIAR NAKAL ASAL BERAKAL.

Bilang ibu budi....
BIAR NAKAL ASAL JANGAN KURANG AJAR..

Bilang kakak budi.....
BIAR NAKAL ASAL JANGAN JADI SIAL.

Bilang abg budi.....
BIAR NAKAL JANGAN MENYUSAHKAN ORANG LAIN.

Bilang ku pula...
NAKAL KU TUK MEMBAHAGIA KAN DIRIMU...

QueenImah said...

mcm perna dengar jak ayat nie..

tq so much..ku bahagia..

Anonymous said...

ku minta maaf jika kenakalan ku wat imah terasa sakit hati. Apa yg berlaku tiada kaitan dgn aku.

Kali ni tiada keampunan baginya...
Percaya @ tidak, semua terletak di tangan imah...

QueenImah said...

ku selalu mendengar kata2 itu...tapi ia tetap berlaku...

hati ku terluka kerananya..mcm mn ku ingin percaya dengan kata2 mu...ku menangis segalanya..;(

mat pemerhati said...

Imah NAKAL itu terkadang untuk menguji dirimu, percaya atau tidak, tapi aq percaya, dia juga sayang kan dirimu..nah ko mesti lah kuat

Redbloodsnow said...

hehehe..akak more like NAKAL yg 1st tuh...hiksss.

QueenImah said...

pilihan yang tepat kak zie..hehe

Anonymous said...

NAKAL....

Kenakalan ku yg selalu membahagiakan mu.

NAKAL....

Baik jgn ditegur..ku takut nnt KETEGURAN...

hehehe...

Airmata yg mengalir itu membawa kepada ketenangan hati...
Tapi....
Aku akan gantikan air mata itu menjadi MUTIARA KASIH...

QueenImah said...

hehehe ^_^

Anonymous said...

apa yg di ketawakan tu mai..

QueenImah said...

gembira jadi ketawa la

Anonymous said...

mcm tu lah.. Ketawa slagi kita belum menangis.

QueenImah said...

menangis pun boleh ketawa bah