"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Monday, December 6, 2010

~pompuan MULA dulu percaya ke?~

PERIGI CARI TIMBA
wahhh peribahasa yang lain2 je orang rasakan
apa lagi pada pompuan

dalam kehidupan kita ada lelaki dan pompuan (nie mmg yang azali k..klu yang da ubah pikir2kan la)..selalu kita dengar lelaki yang akan melamar seorang pompuan atau gadis..tak kisah la tuk menjadi kekasih atau apa pun la....

namun kita jangan lupa zaman Junjungan kita..wanita ada yang melamar lelaki...kamu tahukan cerita itu..klu lupa xtau la sudah mau d'cakap tue..huhuhuhu...ingatkah kisah Siti Khadijah melamar Junjungan Nabi kita..pasti kita ingat....adakah itu boleh d'kategorikan sebagai PERIGI CARI TIMBA?? renung2kan.....

dalam hubungan kita sekarang nie...klu pompuan yang mulakan dlu..pasti orang akan pikir lelaki tue dayus..opsss ulang tulis DAYUS!!!!!!!...nak ke kaum lelaki menjadi DAYUS..huhuhu pasti tak mau kan..so jangan la suruh pompuan yang mulakan...heheh (pada yang berkenaan pikir2kan)...

aq nak cite sikit..sikit je la..ada kisah seorang lelaki yang agak macho..hahaha macho la sangat yer(opsssss macam mengutuk je..sori..)...dia menyuruh seorang pompuan (gf dia la tue kot..yeke lelaki..?) memulakan dalam segala hal...nak tegur..kene pompuan tue yang mula..nak bercakap pun pompuan tue kene mula dlu..aduiii susah juga kan.....

kamu nak ke klu pompuan yang mendominasikan segala perlakuan dan perbuatan? nak ke pompuan yang akan memerintah dirimu??...cuba anda pikirkan...hahahaha....nak ke pompuan kuasai 60% segalanya..hahaha..pasti kamu wahai kaum lelaki tak mau kan...so kamu renungkan2 la..opsss banyak plak persoalan nie....

p/s: awak nnt klu nak melamar..nak kene juga sy yang mula ke??? hahahaha....ayat nie pasti aq akan berikan peringatan kepada kekasih2 hati ku..lalalalalala ^_^

8 Sudah Luah:

Anonymous said...

sandi nya entry kali ni mai.. Tp bagus jg tuk pengetahuan kaum LELAKI di muka bumi ni. Cuma ada sikit pekara yg aq nak pertahankan sikit bg kaum lelaki...

DAYUS....
mcm kurang setuju plak aq bila situasi yg imah maksudkan tu diatas. Adanya pula begitu.mana aci.. Tak semestinya bila mana kaum pompuan yg memulakan sesuatu perkara yg sepatutnya kaum lelaki yg harus mulakan. Kaum lelaki hanya ingin memberi sedikit kelonggaran dan hak tuk bersuara.. Bukan nak mengubah takdir, cuma mengharapkan sesuatu kebaikan..


Malu tapi mahu..


Takut bersuara krn ingin menjaga hati pompuan.

QueenImah said...

tq dengan respond awk yer...
nie pendapat ima je..ima tidak salahkan semua lalki yang bersikap DAYUS...hanya segelintir sahaja..

semoga awk bukan yang tergolong dalam lelaki2 DAYUS..amin...

mungkin benar istilah "malu tapi mahu"..cumanya mungkin pada situasi tertentu...pikir2kan..

Anonymous said...

ahakz....
Dah cuba fikir gak ni.. Aq cuma bg pendapatku jak..

QueenImah said...

ok..hehehe (^_^)v

Anonymous said...

tak salah bah tu jika kaum perempuan yg mula. Kadang lelaki ni rasa bahagia dan gembira bila perempuan yg memulakan dulu..

QueenImah said...

ooo mcm tue yer...mungkin benar..kata2 awk tue..semoga pasangan awk nnt paham kemahuan awk..amin

Anonymous said...

faham jer lah.bkn di bayar pun.daripada benjol

QueenImah said...

ok..d'phm