"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Tuesday, November 30, 2010

~suka VS Cinta~


Di depan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.
Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu tuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja.

Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut sama menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari KATA.
Perasaan suka bermula dari TELINGA.

p/s: di manakah diri mu..cinta atau suka...bg ima..ima ingin menjadi kedua2nya..cinta dan suka..kerana KATA dan TELINGA saling berhubung.....^_^

12 Sudah Luah:

Anonymous said...

jika aq di suruh utk memilih antara cinta dan suka, aq pasti akan memilih SUKA.
kerana aq cuma mengharapkan cinta dr org lain.biarlah kita menerima cinta dr org yg betul2 mencintai kita.. Tp jika aq tak memilih cinta, aq takkan menemui rindu.. Memang sukar jika nak pilih antara 1.mesti pilih kedua2nya sekali...

Apa yg aq merepek ni... Mcm terhambur jak ulasan ku ni...

QueenImah said...

klu mengharapkan orang mencintai kita tp kita xcintakan dia..e2 hanya sia2...jadi seeloknya terima la dia seadanya...suka atau cinta adalah sesuatu yang bersandar..=)

u know..i like u n love u..lalalalal

muhammad zulkifli said...

huhu...subjektifnya..
itulah cinta...
itulah suka...
pilihlah orang yg boleh gembirakan hati kita....
hehe.. :)

Anonymous said...

yesss....

Aq tau u like me.
Dan
aku jg tau
u love me...

Hehehe.....

QueenImah said...

zul..iyer, memilih orang yang kita cinta dan mencintai kita adalah yang terbaik..cuma sukarnya tuk menemui keikhlasan d'hati =)

QueenImah said...

Anonymous..wahhh tau ek, bagus la..wahai jejak misteri

rossoneri said...

oooooooooooo macam tuuuuuuu... kiranya kita tak pernah jatuh cinta lahhhhhh...heheheh mmg pun sedar, sbb xpernah pun rasa berdegup2 kencang...

QueenImah said...

rossoneri...mcm tue la...tp kene berdegup kencang...lalalala~

Anonymous said...

cinta....
Terlalu sukar tuk di jelaskan mahupun di gambarkan.. Cinta hanya dpt dirasai melalui hati yg ikhlas....

Cewahhh...mcm ayat2 c pujangga cinta...

QueenImah said...

uiiii bermadah berhelah la...

Anonymous said...

bukan berMADAH HELAH.. bukan jg BERSYAIR PUJANGGA...

Hanya sekadar MENYANYI....

Hihihi.,..

QueenImah said...

ooo nyanyi ya..wah best tue