"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Monday, June 20, 2011

Cenderahati Perkahwinan . . Ada Maksud ke ? ?

orang kawin nie kan bermusim kan hehehe..tiba je musim sekolah . .maka tiba la juga musim orang kawin..haiii pandai betul mereka bajet masa kan..kiranya okl ajuga kan..kawin time cuti sekolah meriah sikit...keluarga boleh lah berkumpul..klu bukan musim cuti sekolah susah la sikit...hehehehe

opsss kita tinggalkan musim cuti sekolah...selalunya bila kita pergi ke tempat orang kawin, pasti akan ada cenderahati kita akan dapat kan . . korang dapat apa . . ima nie jarang la ketempat orang kawin..biasa mak dan akk je la rajin...bila time mereka balik tue..ada je d'bawa...

zaman sekarang nie macam2 da orang bagi tuk cenderahati nie....tapi tahu kah kita apa makna d'sebalik simboliknya orang memberi cenderahati? ada maksud ke ya?..emmm ima pun nak tahu...blogger tahu ke? klu tau kongsi la....

nie la antara zaman sekarang punya cenderahati

(potpori / pewangi )


(gelas kecil)


(sabun mandi)


(sapu tangan)

tapi kalau dulu-dulu. . kita akan dapat bunga telurkan..mesti ada sebab nie..aduiiii nak tahu la...sape tau boleh bagi tau ke..nak tahu sangat nie?

SESIAPA TAHU SILA LA KONGSI ILMU YER


3 Sudah Luah:

SheyPull said...

skung nie mcm2 benda org bagi...
dulu bg TELOR...
skung org bagi sapu tgn la..
asenye TELOR lagi besh...

follow


JOM singgah blog saya nak...asik2 event...asik2 event...ade benda lain ke?.

QueenImah said...

e2 la..klu dapat telor..kenyang juga kan..hehehe

Anonymous said...

telur tue simbolik kepada kesuburan