"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Tuesday, April 12, 2011

Kapurung oh Kapurung

fuhhhh tadi secara tak sengaja terdengar perbualan orang nie..dia kata nak buat kapurung..aduiiii sedap je dengar...nampak macam sedia jak bahan sudah tue

tau ke apa kepurung tue? hehehe mcm nie la bentuk dia..da selongkar picture lama..jumpa juga la pic lama kapurung ima
.
.
.
.
.
v
kapurung nie makanan orang sabah terutama tawau ...macam2 versi kapurung nie ada..ada yang letak sardin..ada yang letak ikan bilis..ada yang buat melalui jantung pisang...tapi ima lagi suka klu ada ikan bilis...sodappp !!!!!!!

ok2..nanti da siap yg ori ari nie..ima update la..klu ima rajin...tapi klu korang nak buat tak nak tunggu siap ima update..korang le masak sendiri la..nak tahu resepi yer..klik cnie
.
.
.
v

selamat mencuba ^____^

-end-

5 Sudah Luah:

http://aniesandyou.blogspot.com said...

mcm kupang ke?

QueenImah said...

bukan kupang ler anies...
yg nampak bulat2 lembut tue...
d'buat dari tepung kanji...e2 la peyedapnya.....hehehe

afiqazizan said...

kapurung..nampak mcm pelik tapi sedap je..hehe.

Redbloodsnow said...

baruuuu lah zie tahu yg imah org sabah. ingatkan org KL taw..hehe. teringin ler plak nk mkn kepurung tu :D

QueenImah said...

afiq : sedapp cuba ler..

kak zie: tq menjenguk blog ima lagi..hehe...