"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Monday, August 8, 2011

Barongko . . Tau Ke ?

Barongko adalah makanan tradisi orang bugis. kalau tak silap aku lah, barongko adalah makanan penutup khas daerah bugis-makasar yang diperbuat daripada daun pisang

Barongko nie sudah sebati dalam hidangan orang bugis..tapi bukan orang bugis je pandai makan..semua orang pandai makan..cuma nama tue yang sedikit unik kan

hehehe..kenapa aku tetiba nak cakap pasal barongko nie, sebab nie la makanan handalan d'gerai bazar ramadhan kami..nie la pelarisnya..BERONGKO ok..hehehe

so korang klu nak rasa..barongko buat mak kawan aku..meh la singgah kat gerai 56 bazar ramadhan berdepan Agro Bank Tawau..hehe maknanya orang yang ada kat tawau je la boleh datangkan...hehehehehe

tapi klu nak juga makan..kene la buat sendiri ek..ala senang je..nak tau cara membuatnya..meh la klik SINI . . selamat mencuba yer

| sodap |

2 Sudah Luah:

saveqmm said...

waa..kalau mama saya buat ni saya paling suka makan..muahah..

enakkk/...

ooo,ko ada buka gerai ka di bazar sana..ramai sangat orang bha..pastu bnyk sangat makanan..xtau mau beli apa..ehehehe

Aku Bah Nie Imah said...

saveqmn: memang sedap ooo..apa lagi buatan mak sendiri kan...terbaek oo..

iya bah..klu ko rambang mata..datang jak gerai ku..d'sana jak ko membeli..hehehe