"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Sunday, September 19, 2010

~kaweN d'Paksa

salam 1 Malaysia kepada semua
da lama x update blog nie
so ari nie..aq rajinkan diri mengupdate
cite xde la gempaq..cuma nak kongsi sikit apa yang aq dapat
email nie..aq terima semalam
so dengan tanggungjawab yg d'beri..aq post la
cuma sikit2 jak la..apa yg patut je
cerita emailnya adalah bab kawin
kawin paksa
ada seorang makluk tuhan paling seksi...
sudah keje..tp kejenya xle d'bg tau ya..hahahhaa...
(saje aq nak rahsiakan..biar korang penasaran)
dia nie cantik..lawa..seksi
ramai orang kat kawasan perumahan yg gila2kan dia
bukan setakat muda..tua pun naik gatal
nak d'jadikan cerita..ikut email nie
da beberapa kali org masuk minang dia
semua dia tolak..ya la mn xtolak..da yg masuk tue semua
tua tunggu d'panggil kubur jak..
pada 1 ari tue..
seorang lelaki xde la encem sangat
masuk minang..
dengan perasaan marah..makluk tuhan tue pun
dengan berani tolak pinangan..
tp omak dia terima..
so dia xle nak buat apa..bab mak dia da paksakan
omak dia malu bab da terlalu banyak da tolak
so pompuan nie pun terima la dengan paksa
tapi ada satu ayat yang dia ckp kat rombongan tue
klu korang paksa juga aq kawin..
anak kamu akan jatuh tangga
malam nie

so..mungkin orang teraniaya nie doa termakbul

so balik je rombongn tue dari meminang..

sampai je kat umah..anak dia dapat berita pinangan d'terima..

terus jatuh tangga..

(mungkin masa dia terima berita tue..dia berdiri d'tangga kali)

so...lelaki te pun jatuh la tersungkur...

da masuk ke dalam ICU..koma beb..

da xsampai seminggu..dia pergi menghadap Pencipta Yang kekal abadi

so moralnya
jangan la bah d'paksa2 anak tue kawen..
ada jodoh ada lah bah tue kawen nie
bukan sehari dua je kawin nie tuk selama2nya..
lain la klu ada niat lelaki tue mau pasang banyakkan.
.ya iya la..mau cukupka koata kan kunun..



2 Sudah Luah:

honey amour said...

hahaha..kasian la pulak..

QueenImah said...

e2 la honey..
mcm2 sekarang nie...