"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Friday, August 20, 2010

♥LuahaN rasA c-Haiwan♥

salam ramadhan
aq nak kongsi satu maklumat..xde la maklumat sangat
tapi bg aq mungkin cite lawak kot la..
oden pun xtau la juga cite nie

tapi semua nie
aq dapat dari email yang d'kirimkan oleh seorang kawan
tq so much EN ARI..ada cite lagi..send la..hehehe..suke ati akan terima

citenya mcm nie la...ehem3..betulkan tekak dlu
hahaha..padahal tangan yang penat..tekak plak yang d'betulkan
hahahhaha..aq da start la tue nak loyar buruk

cite nie adalah berkenaan haiwan
dalam kehidupan kita..banyak nama binatang yang d'gunakan sebagai
peribahsa kan..contohnya..
buduh mcm lembu..haruan makan anak..
dan mcm2 la lagi..so d'cnie
aq nak luahan apa yang mereka rasa...bila nama mereka d'guna pakai

cewahhh..prihatin la kunun..hahaha
mari la kita sama2 baca apa yg mereka luahkan

Elehhhh... apa hal jadikan aku perbandingan lak nie...??
MULUT BISING MACAM MURAI TERCABUT EKOR...
pompuan-pompuan tu lagi la... mulut dorang lagi bising kalau membebel..

Aku tak mandi pun tetap ada harga beb??
Eleh... kata aku tak mandi...
tu ayam,arnab lembu tu pun bukannya mandi pun,
apasal aku jer yang jadi perbandingan, Ini tak ADIL


Kenapa lak babitkan nama aku nie ?
APASAL MACAM KERA KENA BELACAN ?
Aku bukan makan sambal belacan pun~ tak glamer langsung la !
Letak la MACAM KERA KENA MANIS GULA kee... manis sikit!


Ikut suka aku la nak makan anak aku, aku lapar!!!
Yang dorang kecoh-kecoh HARUAN MAKAN ANAK nie apahal ?
kutuk-kutuk aku pun harga aku berapa dah sekilo, mahal kan .. kan ... kan


Sedap-sedap jer korang kata bodoh cm lembu ye ?!!
ingat aku sekor je ke yang bodoh tak sekolah ?
Tu banyak jer binatang lain tak pergi sekolah apsal tak kata bodoh cm kambing ker ayam ker...

.
.
.
.
.
.
.
yang last nie..aq mintak mf la letak k
bukan nak sokong..tapi sekadar nak gurau je..xda kaitan dengan agama pun k
mf klu ada yg marah..bab nie blog aq k
.
.
.
.
.

Serius x faham kenapa orang selalu mencarut guna nama aku??
apa salah akuuuu..??? walaupun aku haram untuk dimakan oleh umat Islam,
takkan la sampai nama aku pun korang guna buat bahan mencarut! betul2 x adil neh! (luahan hati si khinzir...)


begini la luahan mereka...
kepada pembaca..mf klu ada yang xsuke..nie just nak fun je
xda kaitan dengan yang idup atau yg mati
atau pun berkaiatan agama..negara..bangsa..semua nie
hanya rekaan sahaja

peace
^_^


cakaran-rimau

2 Sudah Luah:

Aidi-Safuan said...

ala, kenapa semua gambar xkeluar nih? adeih....

QueenImah said...

la xnampak ke gambar tue..emmm
kat imahn yg lain bolehje nampak..