"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Wednesday, August 18, 2010

♥AduII si-PengeMis niE♥

kisah si pengemis
xtau nak kata ape la..nak hina...karang d'kata aq nie kurang ajar
sebab menghina pengemis

mmg xsemua pengemis nie sama
tapi bak kata pepatah
"kerana nila setitik rosak susu sebelanga"

cakap lebih
banyak plak dosa kan
so lihat picture nie yang aq dapat nie dari seorang kawan
sama2 kita pikir kan..
apa kata anda tentang pengemis yg mcm nie

(picture 1)
kesian pengemis nie kan..kaki kudung..huhu

(picture 2)
merayau2 dengan kerusi roda d'tengah jalan mencari rezeki

(picture 3)
pengimis nie sungguh gigih berusaha mencari rezekinya

(picture 4)
pengemis nie da penat kot da mencari rezeki
masa untuk dia balik..ehh ada kete la
mungkin ada hamba Allah yg baik hati ambil dia

kisah d'bw nie..aq nak korang bagi komen ok
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(picture 5)
la boleh berdiri la plak pengemis nie
siap lg angkat kerusi roda sendiri

(picture 6)
alahai pengemis nie....

pengemis membawa kereta berlalu pergi

Ya Allah kerana pengemis mcm nie la
yang akan membuat orang ramai memandang serong pada pengemis
kerana d'anggap penipu

apa kata anda!!!!!!!


cakaran-rimau

7 Sudah Luah:

Suharmi said...

mmg dasar penipu dan pemalas manusia ni...dan yg paling teruk snggup berpura-pura kaki kudung semata-mata nk minta simpati dan dpt duit dgn mudah...kalo satu hari nti kaki dia btol2 kudung bru dia tau dan sedar langit tu tinggi ke rendah...harap dia insaf dan taubat dari perlakuannya itu

QueenImah said...

e2 la mie...terkejut juga dengan gambar yg ima dapat nie..sanggup dia buat mcm nie...manusia2

Zairie Husin said...

harap bia kudung betol2.. baru rasa macam mane.. jgn risau, allah maha adil..

my recent post:
MELAYU BABI | BUKTI 1 MALAYSIA GAGAL

encHIx laNDax said...

Berenti jadi orang la senang~~ape la malas sangat~

QueenImah said...

zairi..biar Allah yang menghukumnya

encHlx..betuii da senang nak buat keje susah

Gedixlicious Wardrobe said...

ya allah..
mcm ney punya org pon ade kew..

urmm kdg2 kesian gak tgk dorang ney tp ble jd mcm ney..apa nk di kata..

hope 1 ary die akn insaf..

emy@gedixliciouswardrobe

QueenImah said...

gedix..
ya semoga dia akan insaf