"Ya Allah Berikan kekuatan dalam mengharungi setiap perjalanan di dunia ini. Semoga beroleh kebaikan dan di jauhkan segala kejahatan. Aamiin"

Rindu Akan Selalu BersamaMu Ya Allah , Kirimkan Juga Rinduku Ini DiHatinya Setiap Saat.. Aaminn

Friday, August 13, 2010

♥DeriTa SI baYi♥

"Tanpa perikemanusiaan serta
menghormati kedatangan Ramadan,
bayi perempuan yang masih
bertali pusat itu ditemui di dalam lubang
kumbahan najis di belakang asrama sebuah
kolej di Bandar Bukit Bunga."

nie adalah keratan akbar
dari utusan online
pada 13 0gos 2010

sedey hati nie
membaca berita ini sekali lagi
kenapa pada bulan mulia ini
masi ada lagi yang sanggup berbuat demikian..
apa malang nasib bayi ini
d'buang d'dalam kumbahan najis

.......
pihak berkuasa perlu
menguatkuasakan
undang2 yang telah d'nyata
bahawa
orang yg membuang bayi ini
akan d'jatuhkan hukuman gantug sampai mati
ini kerana..
mereka juga telah membunuh bayi dengan
membuang bayi berkenaan

walaupun bayi itu xmati
namun
jika hidup dan membesar dengan
perasaan yg akan menderita
sungguh sedey hati yang berkenaan

sedarlah wahai sekalian kawan2
*_*


cakaran-rimau

2 Sudah Luah:

Hapiz Rahman said...

hhmmm... bila hati dah blur, tak tau nak buat apa, so senang amik jalan mudah..

cuba korang perhatikan sebab apa kes buang bayi macam meningkat sekarang ni?

macam ada pattern kan? Mungkin ada kena mengena dengan teori tahun baru.. Hmmm...

aku pun pelik manusia boleh jadik sekejam macam ni. kalau pun x nk bayi tue, tinggalkan la kat masjid ke, surau ke, hospital ke, dewan orang ramai ke...

manusia sungguh boleh jadik lebih kejam dari binatang..

QueenImah said...

betul hapiz...
sedey bila mengenangkan masalah nie..

buat plak tue d'bulan mulia nie..
emmmmm....

mungkin la juga bermusim...
musim nie buang bayi...
tahun lepas..musim culik budak2...
pastu musim rogol...

entah la..nak jadi ape sekarang nie..

semoga kita jauh dr semua nie...